onsdag 18 februari 2009

The world makes way for those who know where they are goin


im so fed up with everything. The vibe of this country has been goin down raaapidly for me, waaay too fast! Jag är trött på precis allt i det här landet. Jag vill vara positiv jag vill vare hopefull men ibland blir det bara så svårt. Jag är omkringad av människor som inte har mål, ambition, vilja eller något annat. Människor har fått det så lätt för sig här i sverige så ingen gör någonting. Man sitter hemma och får mat på bordet varje dag, gratis sjukvård n wat not så man bara utnyttjar allting vilket man skall göra but for gods sake dont loose your hopes, dreams n ambitions. Människor har glömt hur man ska drömma och vissa kanske kan drömma men har absolut ingen aning om hur drömmen blir verklighet. Alla bara ligger hemma och blir 25, 26 bast och bor kvar med mamma utan att ha gjort något med sitt liv. Jag vill verkligen inte döma, the last thing i wanna be is judgemental men jag blir bara så sorgsen när jag tänker på sånt. I know everyone has their own path to follow. Men Sverige har barnbehandlat oss så länge att ungdomar inte gör ett shit längre. WE HAVE FUCKIN FREE EDUCATION! Fan folk i Bangladesh och andra LEDCs skulle göra allt just to attend 1 fucking school day. Och vi har gratis utbildning så läänge du vill men ändå så utnyttjar inte ungdommar detta. Im so tired of lazy people and im so tired of this country. I need a fly away..flyy härifrån..komma bort från allt..Jag lär nog sakna hem but i will happily know that i finally did it..got out..Jag förstår inte vart allt strävan och drömmar tagit vägen? where are they..vart e glöden, vart e livs glädjen. Jag blir så deprimerad när jag sätter mig på tunnelbanan varje morgon och sitter bland människor som bara sitter där som robotar..ibland kan jag se in i deras själar..jag kan se hur mörkt det är..allt känns bara så mörkt i det här landet..jag vet att jag kommer få massa hat kommentarer och massa som inte alls tycker som jag gör but i cant change my opinion..how should i change it?

dont get me wrong. Jag uppskattar mycket sverige gjort för mig och alla benefits jag fått härifrån..Men sen är det en stor del som tryckt ner mig hela tiden..i have been this close to loosing my dreams n hopes o blivit en i mängden..men som tur så överlevde jag den backen..dem flesta, iallafall dem flesta jag känner häromkring skiter verkligen i att göra jack shit ..n eventually end up where they didnt plan to..i think this is so sad..Att göra något med sitt liv kanske inte är något för alla but ive seen waaay too many people end up where they dont really wanna be..sorgsen och på en plats där försent räknas

10 kommentarer:

Anonym sa...

Aa jag håller med, haha jag skrattade till och med lite....En fråga, vems fel är det?. Är det Sveriges fel för att vi har haft det för bra här?. Eller är det vårt fel för att vi är för bekväma?...

Anonym sa...

lite både och tycker jag..sveriges för att alting är för enkelt och ungdommarna vill inte kämpa då och det måste our government have noticed by now..men mest våra egna fel såklart..you choose your path

Mikalita sa...

Jag kan ej säga det bättre varken på engelska eller svenska??
vart e drömmen och spesiellt drömmarna..

vi är för inne i mönstert som vi inte måste följa men gör d ändå..

Anonym sa...

Sverige är ett bra exempel på hur ett land bör vara. Istället för att vara tacksama och ta vår "situation i akt" och använda den till något positivt. Så missbrukar vi den genom att vara lata och o engagerade i livet...Eller?

truth happens to individuals, not to crowds. -Osho sa...

your very right..men d kanske det som e problemet..sverige e för bra..countries where there are few opportunities d där folk har mål och strävan och vekrligen vill lyckas..men slutligen är det ju upp till oss..sweden is just tryin to do us good..så du har rätt

Anonym sa...

Aa men jag förstår dig. Varför slösa "time of hope" på oss latajävlar när det finns folk i världen som drömmer om att ha det hälften så bra som oss. Vi är bara vilse och mållösa som du säger. Istället för använda den kunskap vi får till att vara neutrala och hjälpsama mot våra medmänniskor. Så skiter vi i...Är vi egoistiska?

truth happens to individuals, not to crowds. -Osho sa...

hmm jag tror inte vi e egoistiska jag tror bara vi har tappat vägen..we r lost..vet inte vart vägen är..och det på grund av att vi blivit barnbehandlade och fått alt serverat på silverfat känns d som..om vi bara fick lite mer peppning n a push ja tror man skulle bli lite mer medveten om sin tilstånd och börja skapa mål för sig själv and finally find the path..eller ?

Anonym sa...

Aa faktiskt. Alla är vilsna och uppskattar inte värdet av det vi fått utan ser det mer som en självklarhet, inte som en möjlighet. Det bästa skulle vara att alla fick byta plats för en dag. Hur kan man få människor att vakna och inse värdet av det vi har i dagsläget?...

Mikalita sa...

e d inte dags att UPPDATE?
kollar ju nästan varje dag efter nytt på din blogg

truth happens to individuals, not to crowds. -Osho sa...

haha snart luv..vart busy på sistondet..o åker til london imon men så snrt jag är tilbaka im on it no doudt :)